השמנה בגיל המעבר

תופעה לא מובנת, לכאורה, היא השמנה דווקא בגיל המעבר.

הרי במשך השנים החכמנו ולמדנו שיש להפחית הרגלים שליליים ולהקפיד בהרגלים חיוביים ורצויים.

שמרנו על תזונה בריאה ונכונה, ואולי כמה מאתנו אף התמידו בפעילות אירובית. והנה, חרף כל זאת – אנחנו קמות בבוקר, מביטות על עצמנו במראה ומגלות שהבטן שלנו צמחה לפתע.

אם כן, מדוע אנו נוטות להשמנה דווקא בגיל היפה הזה, ומדוע דווקא באזור הבטן?

לפי התפיסה הסינית עתיקת, בגיל המעבר אנו חוות "עודף חום", שעלול להתבטא בהזעת יתר.

ובנוסף לכך תחושת רעב, בחוסר שקט פנימי שיכול להוביל לאכילה רגשית דבקה  בשעות הערב, תחושת גרד ועוד.

הודות לטכניקת הדיקור הסיני, ניתן "לצנן" את הגוף ובכך להחזיר לו את האיזון הטבעי, לצמצם ואף להעלים את התסמינים השליליים.

עוד מומלץ לשלב כחלק מהטיפול גם צריכה של תערובת צמחי מרפא, המותאמים באופן אישי לכל מטופל ומטופל.

האם פעילות גופנית משפיעה על השמנה בגיל המעבר?

מאחר שגם ירידה במסת השריר מאפיינת את גיל המעבר – אני ממליצה בחום לנקוט בפעולות שיתרמו לחיזוק השרירים בגוף, ובייחוד – בבטן שהיא האזור בגוף שהכי חשוף ל"פגיעה".

מומלץ להכין פיזית את גופנו לקראת תקופת גיל המעבר כבר מגיל 35. 

חשוב לזכור! בניית שרירים מתאפשרת בזכות פעילות ועבודה אקטיבית.

בזכות שריר בנוי וחזק נוכל לשרוף קלוריות ביתר יעילות – גם במצב מנוחה.

שרירים חזקים מאפשרים קצב חילוף חומרים מהיר, תורמים לגופנו אנרגיה ומרץ, משפיעים לטובה על מצב הרוח ואף מקנים לנו מראה חיצוני חטוב ומרשים.


זאת, להבדיל ממצב שבו אנו צוברות שומן ו"מרפדות " אותנו ואת האיברים הפנימיים שלנו בשכבות שומן, תופעה לא בריאה כשלעצמה, שפוגעת, בין היתר, בתקשורת ההרמונית בינינו לבין עצמנו.

אז בבקשה: יותר מסת שריר.

תופעות שליליות נוספות שעלולות להופיע בגיל המעבר הן שינויים הורמונליים, הפרעות בשינה, תחושת לחץ נפשי, תחושת כאוס שמתחוללת בגוף ואולי אפילו חרדות ופוביות מהגיל המיוחד הזה.

אז מה עושים כדי להמנע מהשמנה בגיל המעבר? 

תחילה, יש לשלול קיומן של מחלות סמויות, להתחיל לעשות אימוני כוח ופחות אירובי – שיתרמו לחיזוק מסת השריר בגוף.

כמו כן, מומלץ לבחון את הרגלי התזונה הקיימים ולבנות תפריט מאוזן ונכון בעזרת ייעוץ מקצועי.

עוד אני ממליצה על טיפול  משולב של דיקור  סיני ורפלקסולוגיה, צמחי מרפא וטכניקות נוספות, שיביאו לשינוי אנרגטי וחיובי בדפוסי החשיבה, לאיזון בין הגוף והנפש ולתחושת הרמוניה פנימית.

סוזי ציקורל  – מטפלת מוסמכת ברפואה הסינית ורפלקסולוגית.

נתנאל סבאג –  עריכה לשונית.

*אין האמור לעיל מהווה המלצה או התוויה רפואית*

אהבת את המאמר?

שיתוף ב facebook
שתף בפייסבוק

מוזמנ/ת להגיב

גלילה לראש העמוד